10 módja, hogy jobb WordPress blogger legyél

10 módja, hogy jobb WordPress blogger legyél

10 módja, hogy jobb WordPress blogger legyél

Kétségtelen, hogy a blogolás manapság szerves része egy vállalkozás tartalommarketing stratégiájának, vagy akár egy magánember számára is fontos lehet, aki értékes termékeket vagy szolgáltatásokat kínál online. Mivel az internet olyan tartalommal virágzik, amely vonzza az olvasókat vagy a potenciális vásárlókat, valamit nem szabad elfelejteni. 

Az olvasók kifogástalan tartalommal való elkápráztatása csak az érem egyik oldala. De a varázslat megvalósítása, miközben a szavakat kell birkózni és formába önteni, teljesen más történet. Teljesen biztos, hogy mindehez idő kell, de soha nem késő megismerni a tippeket és trükköket, hogyan válhatunk sikeres bloggerré a WordPpress CMS segítségével.

1. Következetesen blogolj és ütemezd a blogbejegyzéseket

A legjobb WordPress fejlesztők tudják, hogy vonzó tartalmat csak akkor publikálnak, ha szigorú kulcsszó kutatást végeztek olyan eszközök segítségével, mint a Google Trends, a Yoast Suggest stb. 

A blogbejegyzések ütemezésével elérheted, hogy a tartalmat egy adott időpontban, rögzített dátummal lehessen megjeleníteni. Így sokkal könnyebb a csúcson maradni, mivel elegendő időt adhatsz magadnak a szükséges kutatások előkészítésére és elvégzésére. A tartalmi stratégia akár egy posztolási naptár segítségével is.

2. A weboldal permalinkjeinek beállítása

A permalinkek helyes beállítása előnyös lehet számodra. A weboldal címének részeként és a domain név után elhelyezve a köztes hivatkozások köztudottan nagy hatással vannak a WordPress weboldal megtalálására. 

A weboldal permalinkek beállítása segíthet abban, hogy a felhasználóknak rövid leírást adj, és weblapodat a keresőmotorok is megtalálják. A dátumoknak a weboldal hivatkozásokba való felvétele megkönnyíti az olvasók számára, hogy megtalálják azt, amit keresnek.

3. Belső linkelés

A belső linkelés a WordPress-ben lehetőséget ad arra, hogy a releváns információk felé tereld a látogatóidat. Ez akkor is előnyös lehet, ha egy adott oldalon kevés a szabad helyed, de hajlandó több információt nyújtani az olvasóid számára. 

Az újabb WordPress-ekben a 4.5 verzió óta elérhető az inline link szolgáltatás, ami nem csak egyszerűen teszi lehetővé a belső összekapcsolást, hanem segítségével értékes időt is megtakaríthatsz. Csak annyit kell tenned, hogy rákattintasz a link beillesztése / szerkesztése gombra, majd a link beállítások gombra kattintva beírod a szükséges információkat a megnyíló párbeszédpanelen.

4. Optimalizáld a betöltési időt, és válassz mobilbarát dizájnt

Egy nemrégiben végzett kutatás azt mutatja, hogy a felnőttek online idejük 51%-át mobil eszközzel töltik, szemben az asztali számítógépek 42%-ával. Ez azt jelenti, hogy a mobilbarát kialakítás megkönnyíti a weboldal és a tartalom hozzáférhetőségét a látogatók számára. Ezért mindig ügyelni kell a gyors betöltési időre. 

A Google szerint egy weboldalnak 2 másodperc alatt be kell töltődni. Tehát mindig bölcs dolog egy mobilbarát WordPress témát választani, ha egy weboldal nem reszponzív. Megbízhatsz WordPress-szakértőket is, akik segítséget nyújtanak a blogod felgyorsításában olyan pluginok segítségével, mint pl. a WP Super Cache.

5. Tanuld meg módosítani a blog szerzőit

Előfordulhat, hogy több szerző nevében is teszel közzé tartalmat. Ilyen esetekben tudnod kell megváltoztatni a bejegyzések szerzőit. Sok WordPress-felhasználó nem találja meg könnyen ezt az opciót, mivel alapértelmezés szerint rejtve van. 

Megjelenítéséhez kattints a bejegyzés szerkesztő oldalán jobb felül a “Mit lássunk?” fülre. A lecsúszó panelen pipáld be a “Szerző” lehetőséget. Utána a panelt a “Mit lássunk?” füllel visszacsúsztathatod a helyére. Ezt követően görgess a szerkesztőben legalulra, ahol megtalálod a szerző kiválasztásának lehetőségét. Válaszd ki a kívánt szerzőt és úgy mentsd a bejegyzést.

6. Tartalom frissítése, megosztása és interakció

A WordPress szépsége, hogy bármikor visszaléphetsz a régi bejegyzésekhez, és átdolgozhatod azokat. Tehát, ha már írtál egy cikket, ami ma is releváns, akkor visszatérhetsz a régi cikkhez, és összekapcsolhatod újonnan írt bejegyzéssel. 

A tartalom közösségi médiában történő megosztása növeli annak esélyét, hogy weboldalad felfedezzék. Az olyan eszközök, mint a Jetpack, időmegtakarítás céljából használhatók a tartalmak közösségi oldalakon történő közzététele miatt. 

Címezz hozzászólást azoknak az olvasóknak, akik vették a fáradtságot, elolvasták a cikked és kommenteltek alá. Ők mindig kiemelt látogatók kell, hogy legyenek. Ezzel valójában rákényszeríted az olvasóidat, hogy jöjjenek vissza.

7. Hírneves bővítmények használata

Annak ellenére, hogy szó szerint több ezer plugin áll rendelkezésre, tény, hogy a legtöbbjük hibás és rosszul van megírva. A beépülő moduloknak lépést kell tartaniuk a WordPress mag változásaival. 

A beépülő modulok ismerete segíthet a pluginnal és a témával kapcsolatos inkompatibilitási problémák leküzdésében.

8. Keresőoptimalizált blogbejegyzések elkészítése

Talán mondani sem kell, hogy a kulcsszókutatás a legfontosabb feladat, amelyet kellő gondossággal kell elvégezni. Minden egyes bejegyzés SEO-barát meta leírásának és a címkék elkészítésének a bejegyzésekhez továbbra is napirenden kell maradnia. Ügyelni kell a releváns kulcsszavak felvételére a metaleírásokba és a címkékbe.

9. Helyezz el olyan képeket, amelyek csak neked működnek

A képek minden bizonnyal vonzzák az embereket. De azt se felejtsd el, hogy hozzá kell adnod egy kulcsszót a kép címéhez és az alternatív szöveg mezőjéhez. 

Hogy megfigyeld a kulcsszavaid működését akció közben, hozz létre olyan szöveget, amely a képen jelenik meg, amikor valaki fölé húzza az egeret. A kép kulcsszavakkal történő címkézését, amelyek pontosan leírják a képet és a bejegyzésed tartalmát is, rendkívül fontos feladatnak kell tekinteni.

10. Landoló oldalak és láblécek

Mindössze egy vonzó landoló oldalra van szükség ahhoz, hogy választ kapj a látogatóktól. A te feladatod, hogy a látogató figyelmét a helyes irányba tereld. Számos olyan prémium téma közül választhatsz, amibe a landoló oldal be van építve. Egy másik dolog, amire figyelni kell a WordPress weboldal fejlesztése során, az a lábléc. 

A láblécek tartalmazzanak szerzői jogi üzenetet, egy fontos oldalra mutató linket, a tulajdonosra vonatkozó információkat vagy bármilyen más releváns információt. A tartalom láblécbe helyezése megalapozhatja a szakember hitelességét. Míg sokan lefelé görgetnek, hogy megnézzék, ki áll a blog mögött, számos prémium téma ismert arról, hogy képesek a felhasználó számára kibővíteni a láblécet egy teljes értékű tartalmi szakaszra. Feltehetsz a láblécbe linket népszerű bejegyzésekhez vagy blogokhoz, rövid életrajzodhoz stb.

Remélem, hogy a fent említett tippek segítenek abban, hogy boldog blogger legyél.

Ha új WordPress blogra van szükséged, keresd a Honlapdiszkont-ot.

Ha hasznos volt számodra, akkor kérlek oszd meg másokkal is, hogy ezzel támogass minket!